|
|
|
|
bibi585
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: 17-04-2009 02:07:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zo eens in Frankrijk iets meegemaakt toen ik nog met de oplegger reed.
Ik had net een volle vracht dure wijn geladen op een 15 tal kilometer van een tolweg die ik moest gebruiken om terug naar België te komen.
Het was reeds laat toen ik daar kon vertrekken en dus zogoed als donker. Onmiddellijk had ik in de gaten dat ik gevolgd werd door een auto die tamelijk zwaar geladen was en de Fransen hebben meestal niet de gewoonte om lang achter een (geladen) vrachtwagen te blijven hangen, zeker niet wanneer ze ruimschoots de kans hebben om in te halen.
Na een tiental kilometer, tijdens de beklimming van een flinke heuvel, was die daar toch op z'n sokken, bleef een tijdje naast me hangen en plots (99% zeker moedwillig) gaf die me met z'n achterkant en tik tegen m'n voorbumper.
Ik loste toch maar effe gas, midden de beklimming, met als doel te remmen wanneer die ook begon te remmen wat meestal een eerste reactie is wanneer je ergens botst denk ik.
Toch tot mijn verbazing gaf die onmiddellijk vol gas om voorbij de bocht achter de top te verdwijnen.
Iets verder stond ie op een verlaten parking midden de bossen, er waren reeds 3 personen uitgestapt, te zwaaien dat ik me daar op die parking aan de kant moest zetten.
Mij niet gezien ze en ik ben volgas tot aan de péage 3 kilometer verder, waar ook een gendarmerie was, gereden en daar pas uitgestapt om de schade te bekijken.
Behalve een gebarsten reflector was er niets en ben daar toch dik een kwartier blijven staan want ik had gezwaaid dat ze moesten volgen toch ik heb ze niet meer gezien of gehoord.
Laatst aangepast door bibi585 op 18-04-2009 01:32:40; in totaal 1 keer bewerkt |
|