|
|
|
|
speedy Moderator
Geregistreerd op: 15 Mrt 2009 Berichten: 181 Woonplaats: Scherpenheuvel
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-03-2009 15:17:21 Onderwerp: |
|
|
Aangezien we er volgens mij nooit uitgeraken wat betreft de vergoedingen heb ik een neutraal voorstel waarbij overeengekomen word om zich te engageren tot een overkoepelende organisatie waarin alle volgens de wettelijke bepalingen geregisteerde koerierbedrijven ondergebracht worden met een naam zoals soefzoef reeds eerder aanhaalde, bv." SOS Koerier" en dat binnen deze organisatie vast op voorhand besproken eerlijke prijzen gehanteerd worden indien dit wettelijk mogelijk is. Wie dan een opdracht krijgt via "SOS Koerier" weet direct wat hij/zij dient aan te rekenen. Zo ook zullen bedrijven weten waar ze aan toe zijn en voorkom je dat binnen deze overeenkomst onderlinge concurrentie ontstaat zodat er na een half jaar geen sprake meer is van een vriendschappelijk koerierforum aldus mijn persoonlijke mening. Zo bekom je dat onze koeriers zich ergens bevinden hetzij binnenland, buitenland en ze niet tegen elkaar uitgespeeld worden. Voordeel voor de bedrijven is echter dat ze wel altijd iemand in de buurt hebben. Er moet ook een centrale discrete mogelijkheid zijn waar zowel de koerier zijn beklag kan doen van een bedrijf alsook andersom en dit zou door de admin(s) moeten opgevolgd worden voor ze daar eventueel effectief mee naar buiten komen. Dit kan bv een koerier zijn die de gemaakte afspraken niet nakomt, bv een bedrijf dat niet betaald etc.... Persoonlijke tekortkomingen of hindernissen bij lossen en laden dient betrokken koerier zelf te bespreken met de betrokken firma. Alleen al dat er altijd wel iemand in de buurt is betekent een groot voordeel voor het bedrijf, het wint daarbij mogelijk in kilometers, efficïentie en tijd ( sneller vervoer ), meer ruimte in eigen bedrijf, sneller zijn klanten bevoorraden etc.... geen kosten om gebruik te maken van dit forum. We moeten opteren tot een flexibele werkende koerierorganisatie die positief naar buiten komt, waar steeds beroep op gedaan word wat de economie en leefmillieu ook ten goede komt! Groetjes aan iedereen, graag zowel negatieve als positieve klanken hierover. Ik wil dat iedereen zijn zeg doet anders komen we nergens en vrees ik dat we nooit ergens zullen komen buiten wat we zelf nu als koerier uitvoeren. |
|