Het koerier forum Het koerier forum
Door en voor koeriers
Het koerier forum
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Zowel voor bedrijven als voor koeriers!

 
Reageren    Het koerier forum -> Help elkaar!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 05 Nov 2008
Berichten: 173
Woonplaats: Erpe-Mere

BerichtGeplaatst: 21-03-2009 14:28:20    Onderwerp: Zowel voor bedrijven als voor koeriers! Reageren met citaat

Open in de sectie op- en terugvrachten een nieuw topic voor uw vertrek. Deel mee waar u heen gaat, wanneer u terugkomt en wat u eventueel nog over heeft aan laadcapaciteit.
Bedrijven kunnen hier dan heel gemakkelijk en handig op inspelen!
_________________
Never drive faster than your angel can fly!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
soefzoef



Geregistreerd op: 06 Nov 2008
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: 22-03-2009 13:49:29    Onderwerp: Reageren met citaat

maar voor express ritten zou je direct moeten kunnen inspringen
door een sms bv.
als ik in luik ben en een vracht moet terug brengen tegen dat de klant het weet waar ik ben ben ik al weer weg
er zou zo een meld punt moeten zijn waar we ons aanbellen en afbellen en iemand die thuis zit op zijn pc en de bedrijven koreckt informeert wie waar is en soort dispacht
iemand dat gepensioneert wil bijverdienen en krijgt van ons een berdrag per aangeboden rit kunt je dat niet opstarten joke
en wij helpen allemaal mee
groetjes bedankt voor het mooie werk cv
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
speedy
Moderator


Geregistreerd op: 15 Mrt 2009
Berichten: 181
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 22-03-2009 15:01:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo soefzoef, je hebt hier voor mij persoonlijk wel een punt! Daarom dat we de reacties van iedereen die zich betrokken voelt echt wel op prijs stellen. Doch zitten we nog maar aan de funderingen van dit onderwerp en dient er nog veel aan afgewerkt te worden wat nog tijd en wijze raad met zich mee zal brengen. Ik kan je best begrijpen soefzoef want dit is de hoofdzaak zodoende dat iedereen zijn graantje meepikt , zijn/haar onkosten wat kan drukken ( hoge brandstof prijzen ) deels het onderhoud zodat de noodzakelijke dingen om zich veilig op de baan te begeven een duwtje in de rug te krijgen. Naar bedrijven toe sneller op de bal te kunnen inspelen aan voordelige prijzen terwijl het millieu hier beter van word! Leegrijden is verkwistend en weegt zwaar door op het millieu volgens mijn persoonlijke mening. Daarom dat ik zeker opteer voor mensen die daglijks dezelfde rit aanvatten dat ze hun route volledig weergeven op dit forum zodat opdrachtgevers weten waar wie rijd. Een beschrijving van waar je vertrekt en wat je ter beschikking hebt aan laadruimte op bepaalde momenten ( schattingen ) of wanneer je zeker leeg rijd! Ideaal zou zijn dat alles hier in kaart zou kunnen gebracht worden door bv ieder een bepaald nummer toe te kennen zodat men direct door dit nummer in te geven ziet waar betrokken koerier zich op dat moment bevind maar dat zal een hele uitwerking zijn wat mss niet haalbaar is, ik weet weinig over deze mogelijkheden! Evengoed kunnen we beginnen met mss een centrale sms plaats via dit weblog of e-mail waar ieder zijn/haar volgende richting aangeeft die gereden word zodat die ene persoon bv. een gepensioneerde dit alles coördineert volgens nummer van de gebruiker! Dit zijn mogelijke denkpistes maar of ze uiteindelijk uitvoer- en werkbaar zijn moeten we naderbij bekijken en voorleggen aan Joke!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
speedy
Moderator


Geregistreerd op: 15 Mrt 2009
Berichten: 181
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 22-03-2009 23:02:58    Onderwerp: track en trace Reageren met citaat

Beste collega's via wat zoekwerk ben ik tot een track en trace systeem gekomen welk interessant kan zijn voor ons opzet. U weet wie zich waar bevind! Ik denk zelfs dat het mits ieder aangeslotene hier financïeel toe bijdraagt dat het voor iedereen een betaalbare oplossing moet zijn. Er zijn zelfs systemen op maat voor meerdere bestelwagens. www.trackentracecenter.be vervolgens ga je naar bestelwagen! De blackbox en de abonnementen zijn wel in te brengen als onkosten veronderstel ik! Ook gsm tracking is mogelijk! Ik heb dit heel vluchtig ff bekeken maar lijkt me wel de moeite om het zelf eens te bekijken! Het zijn logistieke systemen welke elk voertuig nauwkeurig kan traceren en waar 10 tallen mogelijkheden bestaan die nuttig kunnen zijn tot het opvolgen en plannen van opdrachten. Dan moet je van iedereen die aangesloten is een fiche aanmaken met alle nuttige gegevens zoals firmanaam, btw nummer , welke zijn de globale vervoersmogelijkheden van chauffeur en voertuig! Dit ter info, groetjes aan iedereen Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
speedy
Moderator


Geregistreerd op: 15 Mrt 2009
Berichten: 181
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 22-03-2009 23:32:00    Onderwerp: Reageren met citaat

kijk ook eens op www.geodynamics.be, ze kunnen direct zien wie zich het kortst bij een plotse opdracht bevind! Denk er ook aan dat het een bijkomende beveiliging is wat ook voor de chauffeur wel eens belangrijk kan zijn, denk aan nachtritten, denk aan diefstal van je voertuig etc....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Koerierkoen



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 74
Woonplaats: wevelgem

BerichtGeplaatst: 23-03-2009 08:22:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Eventjes meegeven dat je via de gps-toestelletjes van TomTom eveneens de mogelijkheid hebt tot track&trace.
Via het bedrijf TomTom neem je een abonnement op TomTom work en dan heb je onder andere een track&trace systeem, alsmede ook nog veel andere functies, zoals verzenden van tekstberichten, enz ..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
ftg-transport



Geregistreerd op: 06 Nov 2008
Berichten: 430
Woonplaats: Herdersem

BerichtGeplaatst: 23-03-2009 12:09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kan dit inderdaad ook gewoon via TomTom en via Garmin doen. Ik denk dat dit het eenvoudigst is. En volgens mij ook het goedkoopst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Auteur Bericht
speedy
Moderator


Geregistreerd op: 15 Mrt 2009
Berichten: 181
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 23-03-2009 15:17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Aangezien we er volgens mij nooit uitgeraken wat betreft de vergoedingen heb ik een neutraal voorstel waarbij overeengekomen word om zich te engageren tot een overkoepelende organisatie waarin alle volgens de wettelijke bepalingen geregisteerde koerierbedrijven ondergebracht worden met een naam zoals soefzoef reeds eerder aanhaalde, bv." SOS Koerier" en dat binnen deze organisatie vast op voorhand besproken eerlijke prijzen gehanteerd worden indien dit wettelijk mogelijk is. Wie dan een opdracht krijgt via "SOS Koerier" weet direct wat hij/zij dient aan te rekenen. Zo ook zullen bedrijven weten waar ze aan toe zijn en voorkom je dat binnen deze overeenkomst onderlinge concurrentie ontstaat zodat er na een half jaar geen sprake meer is van een vriendschappelijk koerierforum aldus mijn persoonlijke mening. Zo bekom je dat onze koeriers zich ergens bevinden hetzij binnenland, buitenland en ze niet tegen elkaar uitgespeeld worden. Voordeel voor de bedrijven is echter dat ze wel altijd iemand in de buurt hebben. Er moet ook een centrale discrete mogelijkheid zijn waar zowel de koerier zijn beklag kan doen van een bedrijf alsook andersom en dit zou door de admin(s) moeten opgevolgd worden voor ze daar eventueel effectief mee naar buiten komen. Dit kan bv een koerier zijn die de gemaakte afspraken niet nakomt, bv een bedrijf dat niet betaald etc.... Persoonlijke tekortkomingen of hindernissen bij lossen en laden dient betrokken koerier zelf te bespreken met de betrokken firma. Alleen al dat er altijd wel iemand in de buurt is betekent een groot voordeel voor het bedrijf, het wint daarbij mogelijk in kilometers, efficïentie en tijd ( sneller vervoer ), meer ruimte in eigen bedrijf, sneller zijn klanten bevoorraden etc.... geen kosten om gebruik te maken van dit forum. We moeten opteren tot een flexibele werkende koerierorganisatie die positief naar buiten komt, waar steeds beroep op gedaan word wat de economie en leefmillieu ook ten goede komt! Groetjes aan iedereen, graag zowel negatieve als positieve klanken hierover. Ik wil dat iedereen zijn zeg doet anders komen we nergens en vrees ik dat we nooit ergens zullen komen buiten wat we zelf nu als koerier uitvoeren. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
speedy
Moderator


Geregistreerd op: 15 Mrt 2009
Berichten: 181
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 24-03-2009 00:04:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag had ik van koerierkoen en of ftg eens vernomen hoe het systeem via tom tom & garmin werkt zodat we hier een beter zicht op krijgen. Bedoeling is om steeds een systeem prijs/kwaliteit/service te bekomen! Denken jullie dat het mogelijk zou kunnen zijn dat dit systeem transparant gelinkt zou kunnen worden voor iedereen die zich engageerd tot dit forum? Daarmee bedoel ik of het mogelijk zou zijn dat iedereen bv een oproep krijgt door de opdrachtgever en dat enkel diegene die in de buurt is de opdracht eventueel uitvoerd maar dat iedereen controle heeft zodat er geen " vriendjespolitiek " zou ontstaan waar ik wat voor vrees! Ik vrees enkel door dispatching dat sommige mensen zich benadeeld zullen voelen en er hierdoor vlug onenigheid zou ontstaan wat ik zeker zou willen voorkomen! Groetjes, graag wat reacties a.u.b.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Koerierkoen



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 74
Woonplaats: wevelgem

BerichtGeplaatst: 24-03-2009 09:19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Tomtom heeft in zijn eigen toestellen de mogelijkheid om te werken met Tomtom work. Dat is hun eigen betalende service, die onder andere via het gps toestel een track en trace mogelijkheid heeft en waarmee je onder andere ook andere dingen kan bijhouden en melden, zoals tijdsregistratie, tekstberichten versturen, enz.
Op hun site zul je wel alle info kunnen vinden omtrent deze service
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
ftg-transport



Geregistreerd op: 06 Nov 2008
Berichten: 430
Woonplaats: Herdersem

BerichtGeplaatst: 24-03-2009 09:38:29    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.tomtomwork.com/nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Reageren    Het koerier forum -> Help elkaar! Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum